Från 56 till 28

Lovade ju doktorn att komma in till sjukhuset idag på förmiddagen för att kontrollera att medicinerna fyllde sin funktion så jag gjorde som han sa fast jag var inte snabbast iväg härifrån... Gick och drog på det extra länge, troligtvis för att jag var rädd för att bli inlagd igen med dropp över helgen. Jag har tyvärr inte känt mig något märkbart bättre sen jag började med medicinen i måndags. Det känns fortfarande som det bränns i huden och som om jag har en stor, tung sten i magen. Tröttheten ska vi INTE tala om:(

Kom iallafall dit vid 11-tiden och syster tog ett nytt blodprov. Det visade att värdena går åt rätt håll! I måndags visade sänkan 56 och idag hade den gått ner till 28. (vad jag förstått så ska man INTE ha över 10 om man är frisk).
Doktorn var nöjd med att jag svarade på tabletterna så jag fick åka hem igen och den här gången behövde jag inte komma tillbaka förräns om 9 dagar:)

Jag är fortfarande ordinerad att ta det lugnt och vila, men imorgon ska vi smyga in ett litet kalas i efterskott för lilltjejen som fyllde 9 år i förra fredagen och jag har gjort det bekvämt för mig. Beställt en stor tårta och kaffe kan D koka:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0