Postgul blev skogsgrön

Jag kan inte sätta fingret på riktigt varför jag aldrig lärde mig att tycka om "postbilen", mer än att den var väldigt liten och GUL!!
Vi bestämde oss iaf för att försöka sälja den...Trot eller ej, men 20 timmar efter annonsen kom ut så kom det ett par ända ifrån Vingåker och hämtade bilen. Dessutom tyckte de att färgen var såå snygg!!

Letade sen på Blocket efter min favoritbil. En gammal hederlig Volvo 945:a. En bil med enormt lasutrymme och som oftast bara går och går... Har jag åkt omkring i en sådan i 12-års tid så kan man ju inte bara sluta med det:)  Jag har tydligen någon konstig förkärlek till de här bilarna;)

I söndags var vi iväg till Falköping och hämtade hem den. Jag insåg snabbt att han som haft den innan ALDRIG varken tvättat eller städat bilen någongång, så måndagen och tisdagen har jag lagt ner hela min själ i att få den ren! Efter att jag städat, tvättat igenom hela kupén med en mattvätt och sen vaxat den så blev den faktiskt riktigt fin!  

 

Den gula byttes ut mot...


..en grön "traktor":))

Kommentarer
Postat av: Milla

" Volvo, volvo...sat...s..jä...la.volvo", skratt:)

RTror det fanns en gammal låt som gick så, kanske med Eddie Medusa, skratt:)



Fast jag håller med dig, även om vi kör Renault, just nu...Volvo är helt enkelt outstanding i säkerhet, utrymme, hållbarhet och dessutom smidig att köra=D

I <3 VOLVO

Kram Milla

2010-07-21 @ 22:12:02
URL: http://prefersimplicity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0