Flygande matta (bakplåt)

Så var jag hemma igen då... Bitten var inne i stan idag och skulle snygga till sig i håret så jag passade på att lifta med henne hem lite senare på eftermiddagen. Jag kände redan i bilen att det gjorde vansinnigt ont i magen så fort bilen skakade till det minsta lilla för att vi körde i lite snö eller i någon liten håla, så jag får förlika mig med att allt detta kommer att ta sin tid innan det blir bra...

Det fanns iallafall en liten kille hemma som blev såå glad när mamma kom hem! Det svåra är ju att jag inte får lyfta eller bära honom nu på några veckor. Tyvärr går det ju inte att förklara det för en 10 månaders, utan han kör på i samma hastighet som tidigare. Nä, nu ljög jag - han hade nog till och med ÖKAT tempot de dagarna jag varit borta:))
Gåvagnen kör han numera runt med alldeles själv och den nedre ugnsluckan sliter han upp, drar ut plåtarna på golvet, sitter å kanar runt med dom så att det mest liknar en liten kille på en flygande matta:)) 

Efter ett par timmar härhemma i allt bus nu ikväll så kändes det nästan som att jag skulle behövt låna en bakplåt av Nilsen och flyga tillbaka till lugnet på sjukhuset å vila upp sig ett par dagar till....

 


Kommentarer
Postat av: Fru W

Är glad att inte Lion fått syn på plåtarna än, hehe! Hoppas verkligen att du vilar nu så du blir bra fort!

Det är när man kommer hem som man uppskattar sjukhusets tystnad, men förstår att det är tråkigt att ligga där, och ensamt!



krya på dig



kram

2010-11-16 @ 22:57:07
URL: http://mamablues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0