Jag vill INTE ha någon get!!

Med tanke på det fina vädret som varit de sista dagarna och på smsét jag fick av Ulrika att det äntligen var tillräckligt varmt att börja måla huset så började jag givetvis med detta direkt:))
Nilsen har skött sig exemplariskt och sovit ca 3 timmar på eftermiddagarna - alltså är halva huset nästan klart:)

Igår var ju vädret inte riktigt hundra så vi åkte då istället till Blomsterlandet och köpte blommor till altanen och när jag kom hem hittade jag en annons på såå söta kattungar i Källby. Ringde o tipsade lillsyrran som kom och hämtade mig ganska omgående för en tur dit... Det värsta är ju att man vill ha allihopa med sig hem. De är ju helt sjukt söta!!
När vi kom dit så ville vi båda ha den gudomligt söta lilla tösen nere i högra hörnet. Jag ville INTE vika mig eftersom det var jag som hittat annonsen, men syrran har ju som vanligt aldrig gett upp så lätt. Hon försökte till och med locka mig med att köpa geten som stod på gräsmattan istället=))

Ok. Hon fick som hon ville... Vi får en liten kille och dom tjejen. Det roliga med dom här små är att de är skeppskatter. Alltså har de en extra klo både fram och baktill. Fick senare lära mig av syrrans man att de har det för att kunna klättra i rep... Därav namnet skeppskatt.

Den lilla tjejen som vi bestämt oss för i Göteborg är nu avbokad. Det blir betydligt lättare att hämta hem lillkillen som endast finns 5km bort istället för att åka 15mil.

Idag står det lite blomplantering på schemat så jag hoppas att regnet håller sig lååångt borta!!


Våran lille kille ligger och kikar nyfiket i vänstra hörnet:)


..medans syrrans lilla tjej är en liten linslus:) Kolla in tassarna!!


Kommentarer
Postat av: Milla

Men åhhh, så gulliga. Vi är på gång med att skaffa en kattunge men utbudet är lite snålt i Östergötland för tillfället:)

Kul att måla huset äntligen:) Här har det badats utomhus idag:)

Ha en skön helg.Kram Milla

2010-05-22 @ 15:06:26
URL: http://prefersimplicity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0