Nu har vi fått upp tempot igen:))

Igår var vi på kusin Stenens 1-årskalas. Nilsen var tyvärr INTE bra så han gnällde mest hela tiden.. Det var lite tråkigt men de andra var desto gladare. Det bjöds på gott fika och en underbar god BLÅ princesstårta:)

Idag har det gått desto bättre:) Rörmokaren har varit här och förberett lite inför den nya toaletten, David har burit bort resten av plattorna och klippt gräs och jag har varit ute en sväng och köpt tomatplantor, väv att sätta upp på nya "muggen" och beställt den Stengrå husfärgen. 
Imorgon är det Götenelördagen här i Götene och Colorama erbjuder då 30% på utomhusfärgen. Det är ju kanonbra med ett sådant erbjudande och eftersom en av mina bästa vänner jobbar där så var hon gullig och skulle blanda till vår färg redan idag, så att det bara var för oss att hämta den imorgon och slippa trängas med alla andra kunder. Tack Ulle!!

Nu väntar jag på att Nilsen ska sova middag så att jag kan städa och skura ur mitt växthus....


Stenen på sin nya traktor.


Flaggan var hissad dagen till ära...


..och syrrans man R, min gubbe & min stora dotter E står och tittar på
min pappa när han sätter upp det nya lusthuset nere vid sjön:))


Kommentarer
Postat av: Milla

Hallå, skönt att du är piggare även om lilleman fortfarande behöver krya på sig:) Kul att ni kunde komma iväg på 1-års kalaset. Kul också att er renorvering av toan skrider framåt..Tycker sista bilden borde ha haft texten: -Skönt att se andra arbeta:)) Skratt. Hoppas ni hade en underbar dag tillsammans och att skämtet går hem=D Kramar Milla

PS. Du har en liten grej att hämta hos mig Under "the winner takes it all"-kategorin.DS

2010-05-14 @ 15:52:35
URL: http://prefersimplicity.blogspot.com/
Postat av: Vasen

Det var mig en förbannat snygg glasvas som kikar fram i fönstret.

2010-05-14 @ 22:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0