Projekten börjar ta form:)

Mattan kom till slut ut!! Fick skära små bitar och sen dra bort dom med en polygrip... Jag hann till och med börja att sätta upp väv. Det är  tyvärr INTE så lätt att tapetsera i en garderob som är ca 2x1 meter. Det går knappast att vända sig därinne och dessutom så vill ju Nils gärna vara med och se vad mamma gör, så jag får parkera babysittern precis i ingången så att han ser mig:)) Trångt, trångt, trångt!!!

Nu har det ju varit ganska bra väder de sista dagarna så att jag har då istället prioriterat målningen av huset. Har gjort mitt bästa och klättrat så högt jag bara vågar samtidigt som David håller på med breddning av garageuppfarten.
Han förstår tyvärr inte att han inte kan hålla på och prata, fråga och be mig att titta ner på hans projekt eftersom jag är så höjdrädd!! Igår vet jag att jag till slut sa till honom - Gör vad du vill!! Jag kan INTE titta ner för då kommer det sluta med att istället jag trillar ner... och det vore ju lite synd nu när jag bara har en gavel kvar:))

Sen går tankarna runt på mig om jag ska behålla mina röda fönster eller om de ska bli vita...? Jag får ta en promenad senare idag och titta på ett hus som ligger lite längre bort och är enbart grått och vitt INNAN jag bestämmer mig:))




Kommentarer
Postat av: Milla

Skam, den som ger sej=D Skönt att du äntligen fick lön för mödan...och att ni snart kan lägga in ett nytt golv:)

Härlig bild! Beskriver verkligen hur det känns när man, som vi, har höjdskräck:)

Ja, och inte kan du ramla nu, när du bara har en gavel kvar!ler



Blir spännande att se vad det blir för färg på fönstren sen.

Trevlig helg.Kramar Milla

2010-05-28 @ 09:41:25
URL: http://prefersimplicity.blogspot.com
Postat av: Emma

rött

2010-05-28 @ 20:19:45
Postat av: PAUSE

fin blogg

2010-05-28 @ 23:33:37
URL: http://www.nattstad.se/pause
Postat av: cecce

Hej!

vad duktig du är som både tapetserar och målar!!!

Lite läskigt att stå så högt upp på en stege och dessutom måla. Det kräver sin kvinna:-)



Hoppas du hunnit ila dej mellan varven och har haft en skön fredagskväll!!



kramar

2010-05-29 @ 00:27:55
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0