En underbar dag hos lillasyster:))

Nyss kom jag och Nilsen hem från en liten utflykt vi gjorde till min lillasyster och hennes lille Stenen.

Solen lös så vackert över vår farmors Sjöhaga när jag svängde ner genom portstolparna och jag förstod då plötsligt hur syrran och hennes man orkar med allt slit med renoveringen för att snarast kunna flytta dit. Det kommer att bli såå fint när de är klara med allt!

Det är allt så vackert där nu på våren...vattnet, blommorna och alla fåglarna som kvittrar precis överallt. Till och med pappas "favoriter" kanadagässen låg och pratade lite i vassen. De vågade väl visa sitt rätta jag idag nu när han inte var där:))
Måste ochså ge min far en eloge för att han gjort så fin utsikt ner mot sjön. Tagit ner massor m träd och slitit med att få bort all vass...

Önskar verkligen syrran och hennes familj all lycka i sitt nya hem och det är väl lika bra att förvarna dom om att det inte var sista gången vi kom på besök;)


Huset... (lånad bild av syrran)


Bryggan & lusthuset...


Syrran och Stenen..


Stenen är såå charmig och söt :)


Nils & Stenen har kusinträff....


...och lilla Majsan:)

Kommentarer
Postat av: Milla

Men oj vad fint och vad de små killarna växer=D. Ser att vädret var lika soligt som här. Härligt med systrsskap.Kram Milla

2010-05-05 @ 17:22:51
URL: http://prefersimplicity.blogspot.com/
Postat av: cecce

Åh..så vackra vyer!!

Det är så kul att se bilder och miljöer från andra delar av Sverige än från där man själv bor.

Ser väldigt vackert ut!!



Tack för kommentaren. Det är alltid roligt med nya besökare. Välkommen tillbaka!!



Kram/C

2010-05-05 @ 21:57:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0