Vårsol & lilla Bä...

Vilket underbart väder det är idag!! Jag struntade faktiskt i det mesta som behövdes göras inomhus och gick ut istället.. Började med att plocka ur granriset i blomlådorna och som snabbt blev ersatt av vinröda penseér. Måste erkänna att det såg väldigt lamt ut i lådorna efteråt... Det tittade upp ett par stackars plantor mellan all jord, men vi hoppas nu på att påsken kommer med mer vackert väder så att de får sin chans att komma ikapp sig:)

Sen var det bara in och ge lillkillen mat, mig själv en kopp kaffe också ut igen på en promenad. Nilsen somnade såå gott i vagnen (och sover ännu efter 3 timmar),så jag kunde med glädje fortsätta att plocka bort fågelmat, kärvar och sen sitta i solen och prata bort en stund med min goda vän och granne Mathilda.

På tal om den stackars toarpskronan så har jag nu bestämt att göra som min syster föreslog, använda den till jul med äpplen och röda ljus... Hon lämnade en kommentar igår om att de små fåren som jag ville köpa till kronan påminde väldigt mycket om en "konstnär" jag kände personligen & som hade tillverkat ngt liknande - och då kom jag plötsligt på att de  påminde om det lilla Bää som syrran gjort i skolan för väääldigt längesedan och som jag har fått den stora äran att ha på min hylla i köket=))


Lilla söta fåret som min lillasyster gjort i skolan för kanske 22-23 år sedan:)


Planteringsdax....




Grannfrun:)

Kommentarer
Postat av: milla

Ser inte alls dumt ut med kaffe i vårsolen;)

Här blev det glass på trappen;))

Kram Milla

2010-03-30 @ 16:31:42
URL: http://colormythoughts.blogg.se/
Postat av: Jenny

härligt med sol, kaffe o penseér i lådorna! kram kram

2010-03-30 @ 20:04:25
URL: http://kihlstroms.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, jag är ju grym på att se dig, eller hur!!

Härligt väder det har varit idag, tog oxå en promenix med barnen

Kram!

2010-03-30 @ 20:56:00
URL: http://svartam.blogg.se/
Postat av: Fru Bagge

Dåligt med beställningar i min inbox.

2010-03-31 @ 20:47:24
URL: http://sjohaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0