Kärt besök & tygfunderingar...

Nu har min gamla arbetskamrat Pelle och hans fru varit här på eftermiddagsfika. Jättekul, eftersom det var nästan ett år sedan de var här sist. De skulle haft med sig sin lilla boxervalp Ebba, som bara är 9 veckor men till min stoora besvikelse hade de lämnat henne hemma eftersom hon inte var riktigt rumsren ännu. Som tur är så blev vi bjudna hem till dom i påskveckan - och då SKA jag minsann mysa med henne:)

Efter lite idétorka vad jag skulle baka till fikat så blev den efter inget övervägande alls, det lättast möjligast - Sverigekakan. Lätt att göra och mycket god att äta...vilket jag INTE borde gjort, men.....

Nu ska jag hänga upp min lilla, vackra tygbit som jag köpte i fredags och se om det tyget passar nu till våren i vardagsrummet. Det är lika bra att gå och kika och känna efter om tyget verkligen passar in där INNAN jag köper det,  sätter igång och syr en massa längder och när man sen är färdig kommer på att det inte alls blev så bra som man trodde!!


Kakan på ett av min farmors vackra fat ifrån Gefle...


Tyget med rosor som ev kommer att pryda vardagsrummet:)

Kommentarer
Postat av: milla

Kommer säkert göra sig fint i ert vardagsrum. Kram

2010-03-21 @ 19:17:56
URL: http://colormythoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0