Bilbyte & mer grejjer.....

Sitter nu här och undrar var den här dagen tagit vägen..? Vi har ju i och för sig hunnit med en hel del, men ändå...
Det började faktiskt redan i går eftermiddag med att jag bad min pappa följa med mig till bilfirman där jag köpte min bil i november. Jag har insett att jag INTE behöver en såå stor bil! Dessutom känner jag mig ganska lurad på bilköpet eftersom det bara poppade upp mer och mer fel hela tiden:( Alltså har den bara stått härhemma och kostat en massa pengar... Som tur var så var försäljaren villig att byta in den.
Vi hittade en annan mindre som jag lånade m hem igår & vi bestämde oss innan kvällen var slut att till rätt pris så skulle vi ta den istället.

Sagt och gjort.. Ner till bilfirman imorses och gjorde affär. Han frågade om vi ville ha den idag? Onej!! Det ville jag absolut INTE eftersom jag var tvungen att använda min för att hämta mer saker i farmors hus:)

Vi åkte alltså vidare till Skärv där min pappa, lillasyster och Stenen redan var och grejjade för fullt! 
Packade in det stora,tunga men fina skåpet i bilen, en väggklocka plus att pappa skickade med mig en massa vackra lakan och örngott i linne. Ska nu bara fundera ut vad jag kan göra för fint av dom....

Sen skulle ju allt detta städas ur och plockas iordning på, så nu känner jag mig faktiskt ganska mör:(

 
Skåpet i två delar, klockan och linne med vacker spets
  


Min "lilla" bil som jag bara behöver se ett par dagar till - Härligt!!

Kommentarer
Postat av: milla

Men, vännen...var det inte du som skulle varva ned och njuta av mammarollen och inte ta på dig för mycket;)...Fast det var ett väldans fint skåp=)

och skönt att få byta in bilen. Ibland är det skönt att någon(pappa) hjälper en med sånt. Ta all hjälp du kan få...att ha småbarn är jobbigare än man minns och jag lånar bara syrrans 3-åring då och då;))Njut nu och mys av småbarnstiden...De växer så fort.Kramar Milla

2010-03-23 @ 19:14:40
URL: http://colormythoughts.blogg.se/
Postat av: Malin

Men du,du måste tänka på dig själv först och främst.

Du kanske har lite för mycket omkring dig?

Ta hand om DIG nu!!!!!!

Kram!!!!

2010-03-23 @ 19:25:40
URL: http://svartam.blogg.se/
Postat av: Petra

Håller med de andra två som kommenterat! Ta hand om DIG å inte hela huset!



Haha jag såg att det såg lite bröllop ut men det ska faktiskt inte vara till det. Utan jag hade tänkt att göra stålhjärtan med pärlor omkring å så några tavlor...hehe. Men nu är jag så irreterad för jag har slarvat bort mina andra pärlor å alla tänger...suck. Ska ta nya tag imorgon å gå igenom huset igen.



kram

2010-03-23 @ 19:58:20
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vad tråkigt att det blev fel på bilen, hoppas det löser sig på ett smidigt sätt!

2010-03-24 @ 12:24:00
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Jenny

Hejsan hejsan!!

Men behöver ni verkligen itne den stora bilen? Ni är väl ändå några och nån gång åker ni väl alla tillsammans!?

Angående den fina gardinen undrar jag om butiken har någon hemsida? webbutik? Vart i skara ligger den? Funderar på om jag kan fixa det själv??? vi ska bygga färdigt vinterrummet först innan jag sätter upp några gardiner :) men tusen tack för att du frågade! kram kram

2010-03-24 @ 15:12:46
Postat av: yasmine modell fru och mamma

ja precis.

oj vad du grejar hela tiden.

idag har jag bara tvättat häng och vikt tvätt och det får räka som dagens syssla nu är mannen hemma så kan laga mat också.

du får ta det lite lugnare.

njut av bara mammagör rollen som alla skriver högre upp.

Jag säger det en mamma hinner inte alls lika mkt som man gjorde förrut.

man gör allt i sin egen takt och när man hinner och orkar.

Nu ska jag fortsätta med maten kram från mig

2010-03-24 @ 18:12:21
URL: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0