Snabbupptagning av vinbärsbuskar!!

Eftersom vi har ett rum "kort" nu i vårt hus så ska det fortast möjligast byggas en friggebod till den stora tjejen. Givetvis så ska den stå där mina vinbärsbuskar har sin plats.

Idag på förmiddagen bestämde jag mig för att jag skulle ta bort buskarna så att bygget kanske kan komma igång lite fortare:)
Bestämde mig genast för att INTE gräva bort dom för hand. Det har jag gjort vid ett tidigare tillfälle och det tog då flera dagar med alla dessa rötter som vinbär har! Samtidigt tycker D att det är lite retligt inför grannarna att dra med bilen, men han var ju på jobbet så då passade jag på:))

Sagt och gjort. Jag använde min "nya" gamla Volvo, knöt ett rep runt busken och ett i draget och sen drog jag med bilen:)) Ojojoj, vad det blev!! Fick upp 3 vinbärsbuskar på mindre än en halvtimma. Slå det om ni kan;) 


Repet fast...


...och där hoppade busken bort!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Skratt, vad du är härlig, skratt. Gillar hur du alltid reder dig själv så där bra =D

Klart man ska använda "traktorn" nu när du äntligen fått hem den "nya" gamla godingen=D

Så där snabbt hade det inte gått att gräva opp dem i alla fall:)

Snyggt jobbat:)

Kram

2010-07-21 @ 22:14:45
URL: http://prefersimplicity.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag brukar säga till mina barn att om man är dum mot växter sover man inte gott om natten.

Och då undrar jag, hur har du sovit de sista nätterna? Inte alls va? Jobbat istället. Ajajaj.

2010-07-26 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0