Stolt mamma utfärdar en liten varning:)

Har inte skrivit något på ett här på ett par dagar, men ibland springer tiden iväg alldeles för fort och när kvällen sedan kommer så börjar man fundera på vad man har gjort & vart dagen tagit vägen....
I torsdags kväll var jag på utvecklingssamtal i skolan med min stora tjej... Vet inte vem hon bråds på eftersom hon alltid skött sig jättebra i skolan och hennes lärare sa att hon nästan hade VG i vartenda ämne:) Det är ju bara att hoppas på att hon har ork och motivation att fortsätta så...En stolt & glad mamma har hon iallafall:) 

...och igår morses var jag uppe med tuppen & bakade lite.. Jag säger bara - köp ALDRIG bakformar på Rusta!! Det fanns ingen stadga i dom för 5 öre, så formarna vek sig och det slutade med att hela plåten blev en enda stooor muffin!! Kan iaf trösta mig med att formarna var väldigt söta:)

På kvällen hade jag lovat att agera taxi åt några tjej-kompisar som skulle på förfest, men det är som vanligt med "tjejer".. Är dom färdiga den tiden som vi bestämt att jag ska hämta dom...? Svar: Nej!
Samtidigt är jag inte förvånad. En resa som i normala fall hade tagit 25min tog nästan bortåt en timma. Tyvärr så är det tydligen så med det kvinnliga könet - Endast ett fåtal har förmågan att vara färdiga på utsatt tid & för att skryta lite om mig själv så ingår jag oftast i den skaran;) 

Nu ska jag hoppa in i duschen för snart ska jag, Nils och min man åka in till Lidköping en liten sväng... Vi får se lite senare om jag hittar någonting mer "roligt" än nya innerkuddar=) 


En bild på min stora tjej när hon var några år yngre:)


...och så här kunde det se ut en vanlig dag på jobbet=))




Kommentarer
Postat av: Petra

Duktig dotter du har! Man blir stolt över att bara få höra positivt om sina barn å det har man rätt till!!

Jag lovar att jag inte ska köpa muffinsformar på Rusta...hehe.



Ha en skön lördag!

2010-02-27 @ 13:53:57
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: milla

Visst är det kul när det går bra i skolan för dem...och tjejer som ska göra sig iordning, skratt, bara 1! timme då hade du nog tur i alla fall.Kramar Milla

2010-02-27 @ 14:40:23
URL: http://colormythoughts.blogg.se/
Postat av: yasmine modell fru och mamma

jodå de funka men att resa mellan sthlm o värmland med barnvagn och djur det blir för tungt när man är ensam.

sen kan aldrig lillens morfar hälsa på för han är allergisk, så tyvärr vart det nödvändigt.

nu ska jag laga 3 rätters middag. kraaams

2010-02-27 @ 15:31:09
URL: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0