Kanongott LCHF bröd:)

Vill verkligen rekommendera er som håller på med GI/LCHF att baka detta brödet.. Jag gjorde detta nu i eftermiddags och det blev verkligen kanongott!! Dessutom innehåller i skiva bröd enbart 1.1g kolhydrater:))


Ingredienser:

200 g (3dl) linfrö
50 g (1dl) sesamfrö
50 g (0,75dl) hasselnötter
50 g (0,75dl) mandel
50 g kruska kli, fiberex eller fiberhusk
2 tsk bakpulver
1,5 msk brödkryddor

Mixa allt till "mjöl"

Blanda sedan ihop:
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso
6 ägg

Gör så här
Mixa alla nötter och frön till "mjöl" i till exempel en mixer.

Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper, (jag tog lite solroskärnor på brödet). Grädda i 90 min i 175 grader. Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i cm tjocka skivor.

1 skiva = ca 1,1g kolhydrat



Kommentarer
Postat av: Catharina

Ja, det var riktigt härligt där, jag gillar när man kommer in i ett rum och inte bara tycker att det är vackra saker där utan att man får en känsla av att vara i rummet :) det är härligt!



2010-04-05 @ 18:24:03
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/
Postat av: Petra

Mmm ser väldigt gott ut så det lär jag prova! Har du börjat med GI? Eftersom jag gick upp 1,4 kg i Sälenveckan (åt som vanligt) så är det rivstart imorgon...suck men ska man i brudklänningen så får man lida pin några månader...hehe!



kram

2010-04-05 @ 23:20:41
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: milla

Håller mig till motion först...gillar ju inte att baka;))Kram Milla

2010-04-05 @ 23:33:11
URL: http://colormythoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0